Onze organisatie

Op deze pagina komt u meer te weten over de organisatiestructuur en de mensen achter vzwaif. Hier vindt u een overzicht van hoe onze organisatie is opgebouwd, wie de belangrijkste rollen vervullen, en hoe zij bijdragen aan het succes van onze missie. We geloven dat een heldere en efficiënte structuur de basis vormt voor samenwerking en groei. Ontdek hier de teams en personen die ons dagelijks in staat stellen onze doelen te bereiken..

Algemene

Vergadering

Het Bestuur

Dagelijks Bestuur

Directeur

Algemeen secretariaat

Educatief medewerkster

regio Limburg

Educatief medewerkers regio

Vlaams-Brabant

Educatief medewerker

regio Brussel

Educatief medewerkers

regio Leuven

Stuurgroep Limburg

Stuurgroep Vlaams-Brabant

Stuurgroep Brussel

Stuurgroep Leuven

Algemene vergadering

Elke vereniging die aangesloten is bij vzw AIF+ maakt officieel deel uit van de Algemene Vergadering (AV). De AV bepaalt het beleid en het voortbestaan van vzw AIF+. Vzw AIF+ bestaat dus door en voor haar lidverenigingen.

De AV vindt 1 x per jaar plaats.

Een overzicht van de aangesloten verenigingen vind je hier.

Het bestuur

Het Bestuur (voorheen Raad van Bestuur) komt 3 tot 4 keer per jaar samen. De leden van de RvB worden om de 3 jaar verkozen door de AV, uit de (bestuurs-)leden van onze lidverenigingen die zich kandidaat stellen voor een functie binnen de RvB. De leden van de het Dagelijks Bestuur en de directeur van vzw AIF+ maken ook deel uit van de RvB.

Het Bestuur keurt het ondersteuningsaanbod voor de aangesloten verenigingen ieder jaar goed; kiest en ontslaat de leden van het Dagelijks Bestuur en neemt de eindbeslissingen over het algemeen beleid, het personeelsbeleid en het financieel beleid.

  • Houria Ayed
  • Rajenra Bari
  • Luciano Corsini
  • Rasooli Enayatullah
  • Neelam Ghimire
  • Alessandra Giannessi
  • Gust Haverbeke
  • Josse Kelchtermans
  • Orhan Kilic
  • Patrick Uten
  • Philip Njodzeka
  • Hubert Paruys
  • Lucia Patuzzi
  • Adhikari Narayan Prasad
  • Raul Meneses
  • Arnaud Chokouadeu Tchuenqoue

Dagelijks Bestuur

De leden van het Dagelijks Bestuur (DB) worden verkozen door de RvB voor een periode van 3 jaar. De directeur maakt ook deel uit van het DB. Het DB is verantwoordelijk voor de dagelijkse werking van vzw AIF+; is verantwoordelijk voor dringende zaken binnen vzw AIF+ en kijkt na of de beslissingen van de RvB worden uitgevoerd.

Het huidige DB is als volgt samengesteld:

Voorzitter: Luciano Corsini
Ondervoorzitters: Alessandra Giannessi, Orhan Kilic, Philip Njodzeka,
Secretaris: Gust Haverbeke
Adjunctsecretaris: Adhikari Narayan Prasad
Penningmeester: Josse Kelchtermans
Adjunctpenningmeester: Deniz Ates
Gewoon leden DB: Houria Ayed, Rajendra Bari, Marjan Blokland, Neelam Ghimire, Patrick Uten
Directeur vzw AIF+: Jan De Troyer.

Directeur

De directeur is verantwoordelijk voor de dagelijkse werking van vzw AIF+; zorgt voor de uitvoering van de beslissingen van de RvB en het DB en stuurt het personeel aan.

De directeur is in loondienst van vzw AIF+ en wordt benoemd voor onbepaalde tijd na een selectieprocedure en verschillende sollicitatierondes.

Voor de contactgegevens van onze directeur klik hier.

 

Algemeen secretariaat

Het algemeen secretariaat bestaat uit 2 administratief medewerkers die instaan voor de algemene administratie, de financiële opvolging, de personeelsadministratie en het IT-gebeuren van vzw AIF+.

De medewerkers van het algemeen secretariaat zijn in loondienst van vzw AIF+ en worden benoemd voor onbepaalde tijd na een selectieprocedure en verschillende sollicitatierondes.

Voor de contactgegevens van het algemeen secretariaat klik hier.

De educatief medewerkers

De educatief medewerkers zijn het eerste aanspreekpunt van onze lidverenigingen. Zij begeleiden de lidverenigingen waar nodig en staan hen bij met raad en daad.

De educatief medewerkers zijn in loondienst van vzw AIF+ en worden benoemd voor onbepaalde tijd na een selectieprocedure en verschillende sollicitatierondes.

Voor de contactgegevens van onze educatief medewerkers klik hier.

Stuurgroepen

De stuurgroepen worden gevormd door 1 of 2 afgevaardigden per lidverenigingen per regio. Er zijn evenveel stuurgroepen als regio’s. De educatief medewerker roept de stuurgroepen op regelmatige basis bij elkaar (4 tot 6 keer per jaar) om de lopende zaken te bespreken en om punten op de agenda te plaatsen van de eerstvolgende bijeenkomst van het Dagelijks Bestuur of Het Bestuur.